Aby wiedza ”wchodziła” do głowy - dzieci muszą :
eksperymentować,
same działać,
ruszać się,
[wszystko to powinno się zadziewać w przyjaznym otoczeniu, uwzględniając różny czas potrzebny dzieciom
na zrozumienie i przyswojenie zagadnień]
[wykorzystując wszystkie zmysły]
[co w rękach to w głowie]


Obowiązkowa Biała Szkoła
Oferta - co proponujemy jako szkoła
JĘZYKI OBCE - jaki i ile
MUNDURKI - po co
PLAN DALTOŃSKI - dlaczego
PROJEKTY - jakie i dlaczego
SPOŁECZNOSC - po co
BUDYNEK i OGRÓD
KONTAKT Z RODZICAMI - w jakiej formie
ZADANIA DOMOWE I OCENIANIE - w jakiej formie i na jakiej zasadzie
rocznika mamy od 1 do 3 klas na poziomie, w klasie zaś do 20 osób.
Nasza wiedza i umiejętności dają nam moc poinformowania, że dzieci ze szczególnymi potrzebami potrzebują mniejszej, bardziej kameralnej i zupełnie inaczej zorganizowanej szkoły oraz określonych fachowców.
Stworzyliśmy kameralną Niepubliczną Integracyjną Szkołę Montessori Drugie Piętro, gdzie do 30 procent uczniów dajemy to szczególne wsparcie.
Takie działanie ma znaczenie, bo w procesie edukacji i wzrastania, te dzieciaki mają szansę dostać takie wsparcie, które pozwoli im spokojnie i na bazie swoich mocnych stron, stać się świadomymi dorosłymi.
Nowoczesna
i relacyjna
edukacja systemowa
Niewątpliwie świat w XXI wieku przyniósł wiele zmian w naszym otoczeniu,
w sposobie spędzania wolnego czasu, rolach społecznych, traktowaniu dzieci, osób o szczególnych potrzebach i w sposobach komunikacji pomiędzy ludźmi.
Jedno jednak pozostało niezmienne : sposób funkcjonowania naszych mózgów.
"Chcemy szykować młodych ludzi do drogi, zamiast szykowania drogi dla młodych ludzi."
Dzień zaczyna się od kręgu, który jest jak robocze zebranie połączone z delegowaniem zadań.
Nauczyciel dzieli klasę na niewielkie grupy zadaniowe, typuje sam lub z uczniami managera od jakiegoś zadania.
Ten tryb buduje umiejętność współpracy, odpowiedzialność za proces i efekty pracy, dodaje odwagi do samodzielności i daje przestrzeń do refleksji nad wykonaną pracą.
Pozwala też dostosować czas pracy do potrzeb i możliwości uczniów.
Nasza szkoła ma przestrzeń dla dwóch klas na poziomie (piętrze). Wyjątkiem był okres przejściowy, gdy przenosiliśmy się z mniejszej szkoły do większej i przyjęliśmy dwukrotnie po 3 klasy pierwsze.
Mamy piękną salę gimnastyczna, stołówkę z własną kuchnią, salę przyrodniczą, muzyczną, plastyczną, dużą bibliotekę, 3 boiska na zewnątrz oraz wiatę na rowery.
INTEGRACJA
WYJAZDY
AKCJA TRZEPAK
INTEGRACJA
WYJAZDY
AKCJA TRZEPAK
Nasza misja
Chcemy szykować młodych ludzi do drogi, zamiast szykowania drogi dla młodych ludzi. Dlatego rozumiemy edukację i wychowanie jako radość z pokonywania trudności, naukę relacji społecznych i zgłębianie różnych zagadnień przez doświadczanie. Dlatego kładziemy nacisk na aktywne uczestnictwo ucznia w procesie zdobywania wiedzy. Zamiast skupiać się wyłącznie na teorii i zapamiętywaniu faktów, stawiamy uczniów w centrum działania, zachęcając ich do zaangażowania i refleksji nad własnymi doświadczeniami.
NOWOCZESNA I RELACYJNA EDUKACJA SYSTEMOWA
Przestrzeń do dorastania
[ bezpieczna i komfortowa]
Chcemy szykować młodych ludzi do drogi, zamiast szykowania drogi dla młodych ludzi. Dlatego rozumiemy edukację i wychowanie jako radość z pokonywania trudności, naukę relacji społecznych i zgłębianie różnych zagadnień, przez doświadczanie.
Nauka przez doświadczanie
[ i przeżywanie ]
kładziemy nacisk na aktywne uczestnictwo ucznia w procesie zdobywania wiedzy. Zamiast skupiać się wyłącznie na teorii i zapamiętywaniu faktów, stawiamy uczniów w centrum działania, zachęcając ich do zaangażowania i refleksji nad własnymi doświadczeniami.
Nowoczesna
i relacyjna
edukacja systemowa