top of page

Aby wiedza ”wchodziła” do głowy - dzieci muszą :

eksperymentować,

same działać,

ruszać się,

​​

[wszystko to powinno się zadziewać w przyjaznym otoczeniu, uwzględniając różny czas potrzebny dzieciom

na zrozumienie i przyswojenie zagadnień]

[wykorzystując wszystkie zmysły]

[co w rękach to w głowie]

271444729_2511489235651389_2945336114018388227_n.jpg
ok.png

Obowiązkowa Biała Szkoła

Oferta - co proponujemy jako szkoła

JĘZYKI OBCE - jaki i ile
MUNDURKI - po co 

PLAN DALTOŃSKI - dlaczego 

PROJEKTY - jakie i dlaczego 

SPOŁECZNOSC - po co
BUDYNEK i OGRÓD

KONTAKT Z RODZICAMI - w jakiej formie

ZADANIA DOMOWE I OCENIANIE - w jakiej formie i na jakiej zasadzie

 

 rocznika mamy od 1 do 3 klas na poziomie, w klasie zaś do 20 osób.

Nasza wiedza i umiejętności dają nam moc poinformowania, że dzieci ze szczególnymi potrzebami potrzebują mniejszej, bardziej kameralnej i zupełnie inaczej zorganizowanej szkoły oraz określonych fachowców.

 

Stworzyliśmy kameralną Niepubliczną Integracyjną Szkołę Montessori Drugie Piętro, gdzie do 30 procent uczniów dajemy to szczególne wsparcie.

Takie działanie ma znaczenie, bo w procesie edukacji i wzrastania, te dzieciaki mają szansę dostać takie wsparcie, które pozwoli im spokojnie i na bazie swoich mocnych stron, stać się świadomymi dorosłymi.

Nowoczesna
i relacyjna

edukacja systemowa

zs34.jpg

Niewątpliwie świat w XXI wieku przyniósł wiele zmian w naszym otoczeniu,

w sposobie spędzania wolnego czasu, rolach społecznych, traktowaniu dzieci, osób o szczególnych potrzebach i w sposobach komunikacji pomiędzy ludźmi.

Jedno jednak pozostało niezmienne : sposób funkcjonowania naszych mózgów.

"Chcemy szykować młodych ludzi do drogi, zamiast szykowania drogi dla młodych ludzi."

Dzień zaczyna się od kręgu, który jest jak robocze zebranie połączone z delegowaniem zadań.

 

Nauczyciel dzieli klasę na niewielkie grupy zadaniowe, typuje sam lub z uczniami managera od jakiegoś zadania.

Ten tryb buduje umiejętność współpracy, odpowiedzialność za proces i efekty pracy, dodaje odwagi do samodzielności i daje przestrzeń do refleksji nad wykonaną pracą.

 

Pozwala też dostosować czas pracy do potrzeb i możliwości uczniów.

Nasza szkoła ma przestrzeń dla dwóch klas na poziomie (piętrze). Wyjątkiem był okres przejściowy, gdy przenosiliśmy się z mniejszej szkoły do większej i przyjęliśmy dwukrotnie po 3 klasy pierwsze.

Mamy piękną salę gimnastyczna, stołówkę z własną kuchnią, salę przyrodniczą, muzyczną, plastyczną, dużą bibliotekę, 3 boiska na zewnątrz oraz wiatę na rowery.

sport 8.jpg

INTEGRACJA

WYJAZDY

AKCJA TRZEPAK

sport 8.jpg

INTEGRACJA

WYJAZDY

AKCJA TRZEPAK

Nasza misja

Chcemy szykować młodych ludzi do drogi, zamiast szykowania drogi dla młodych ludzi. Dlatego rozumiemy edukację i wychowanie jako radość z pokonywania trudności, naukę relacji społecznych i zgłębianie różnych zagadnień przez doświadczanie. Dlatego kładziemy nacisk na aktywne uczestnictwo ucznia w procesie zdobywania wiedzy. Zamiast skupiać się wyłącznie na teorii i zapamiętywaniu faktów, stawiamy uczniów w centrum działania, zachęcając ich do  zaangażowania i refleksji nad własnymi doświadczeniami.

NOWOCZESNA I RELACYJNA EDUKACJA SYSTEMOWA

Przestrzeń do dorastania

[ bezpieczna i komfortowa] 

Chcemy szykować młodych ludzi do drogi, zamiast szykowania drogi dla młodych ludzi. Dlatego rozumiemy edukację i wychowanie jako radość z pokonywania trudności, naukę relacji społecznych i zgłębianie różnych zagadnień, przez doświadczanie.

Nauka przez doświadczanie

[ i przeżywanie ] 

kładziemy nacisk na aktywne uczestnictwo ucznia w procesie zdobywania wiedzy. Zamiast skupiać się wyłącznie na teorii i zapamiętywaniu faktów, stawiamy uczniów w centrum działania, zachęcając ich do  zaangażowania i refleksji nad własnymi doświadczeniami.

Nowoczesna
i relacyjna

edukacja systemowa

zs34.jpg

Sekretariat : 694 404 848

Rekrutacja  : 536 412 263

Szkoła STIF

ul. Grota Roweckiego 8

05-825 Odrano Wola

NIP 586 194 75 48

Nr Konta 35 1050 1025 1000 0091 0516 7911

Dla Was przez nas

2.png
bottom of page