NOWOCZESNA I RELACYJNA EDUKACJA SYSTEMOWA
Chcemy szykować młodych ludzi do drogi, zamiast szykowania drogi dla młodych ludzi.
Dlatego rozumiemy edukację jako wspieranie w nabywaniu i doskonaleniu umiejętności.
komu dobrze w STIF?
Do naszej docelowo 300 osobowej szkoły STIF przyjmujemy dzieci bez egzaminów i wybierania. Mamy duże zasoby i umiejętności i wciąż doskonalimy umiejętności pracy z KAŻDYM. Bardzo ufamy, że rodzice są świadomi potrzeb swoich dzieci i nasza współpraca polega na otwartej komunikacji, ze szczególnym naciskiem na budowanie samodzielności uczniów – stąd min. od najmłodszych klas na semestralne spotkania z nauczycielami zapraszamy Uczniów w towarzystwie Rodziców.
Nasza wiedza i umiejętności dają nam moc poinformowania, że dzieci ze szczególnymi potrzebami potrzebują mniejszej, bardziej kameralnej i zupełnie inaczej zorganizowanej szkoły oraz określonych fachowców - dlatego stworzyliśmy kameralną Niepubliczną Integracyjną Szkołę Montessori Drugie Piętro, gdzie do 30 procent uczniów dajemy to szczególne wsparcie, które pozwoli im spokojnie i na bazie swoich mocnych stron stać się świadomym dorosłym.
Jak działamy?
Nasz pomysł na edukację to usamodzielnianie młodych ludzi przez nabywanie umiejętności. Pokonywanie trudności i samego siebie w trakcie tygodniowego wyjazdu bez rodziców, obijanie się w trakcie nauki jazdy na nartach czy desce, cotygodniowy marsz na basen i z powrotem, wycieranie po sobie stołów na jadalni, odpowiedzialność za porządek w klasie, prace projektowe, akcja „Czytanie przedszkolakom” - i wiele innych zadań wymaga po pierwsze przekonanych do takiej edukacji Rodziców. 8 lat to czas wielu zmian więc zaufanie i współpraca są kluczowe dla spójnego rozwoju młodych ludzi.
Bardzo intensywnie pracujemy w szkole bo nie zadajemy do domu. Raz w miesiącu cała szkoła jedzie na tematyczne edukacyjne wycieczki. Zajęcia prowadzone są różnorodnie i aktywizująco, zakładamy pracę z podręcznikami do 2/5 czasu lekcji. Ustawicznie pracujemy nad dawaniem konstruktywnej informacji zwrotnej uczniom – co oznacza dużo uczniowskiej pracy nad sobą. Trzy razy do roku zapraszamy uczniów z rodzicami na konsultacje z nauczycielami. Zależy nam na budowaniu w uczniach odpowiedzialności za swoją edukację, więc obecność uczniów na takich spotkaniach jest według nas kluczowa.